~~**~~V Ä L K O M M E N~~**~~



onsdag 6 juli 2011

Lilla My nr 2 / Little My nr 2

Eftersom Lilla My som jag gjorde tidigare ny har fått en ny ägare gjorde jag en till men nu i garnet Tilda vilket gjorde att hon blev rätt liten (ca 18 cm utan håret) men egentligen ska hon ju faktiskt vara sådär liten i jämförelse med Mumin.. Sen gjorde jag först hennes ögon gröna oxå men ändrade sen till svarta,hon såg inte klok ut...;)
Orsaken till att jag gjorde en egen är att jag om ett par veckor ska ställa ut mina amisar i skyltfönstret vid Marks,hade oxå ifjol utställd några amisar och det blev tydligen en succé så fick därför förfrågan om jag vill ställa ut i år igen.. Så för att få med huvudfigurerna från Mumin så tyckte jag oxå Lilla My borde få vara med..



Since my first Little My got a new owner last week I had to make a new one for myself due to an exhibition in a couple of weeks,but I made her with another yarn this time,Tilda, (thinner) so she measures approx.18 cm in this picture. I also made her eyes green but later changed them to black,just didn´t look real to me..

6 kommentarer:

  1. Thank you Erin!:)
    I am by the way planning on starting to make Snuggles tomorrow..:)
    Hugs to you and have a wonderful day!

    SvaraRadera
  2. Måste säga att dina mumintroll är helt underbara! :D

    SvaraRadera
  3. Tack Elsa! Roliga att virka var dom oxå!:)Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. men gud så söta!!! :) :) :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails