~~**~~V Ä L K O M M E N~~**~~



måndag 2 augusti 2010

Första dan på jobbet..My first day at work..

..gick över förväntan!:) Det var jätteroligt att återvända till mina kära kollegor och alla trevliga patienter igen! Efter första patienten kändes det som om jag aldrig varit borta från jobbet,allra minst i över ett år!
Men visst måste jag erkänna att jag saknade mina små där hemma jättemycket..:( De ska tillbringa hela veckan med pappa och nästa vecka börjar de hos sin dagmamma,spännande speciellt för Bianca som inte varit med nån annan än fammo å mommo.. Men vi hade turen att få den bästa dagmamman som finns så jag är övertygad om att det inte kommer att bli några problem alls! Kanske en å annan tår de första dagarna men så fort mamma lämnat huset kommer säkert allt att gå galant!:)
Nu över till kvällsskiftet dvs städa,tvätta,diska...bla bla bla...;)

Ha d!





..went extremely well!:) It was really fun to return to my dear colleagues and to all sweet patients again! After the first patient it felt like I´ve never been away and certainly not away for over a year!
But I admit,I did miss my sweeties at home alot..:( They are spending the whole week with daddy and next week they are off to their day mother,exciting especially for Bianca who hasn´t been with anyone but their grandparents.. But we were fortuned to get the best day mother there is to be found so I am convinced that there will be no problem at all! Perhaps some tears will fall the first day or two but as soon as mummy has left the building I´m sure they will manage!:)
Now to continue with the night shift as in cleaning the house,washing some clothes,doing the dishes...bla bla bla..;)

See ya!

2 kommentarer:

  1. Undrade just hur det gått på jobbet för dig, men det verkar ju inte gått nån större nöd på dig, direkt. :)

    SvaraRadera
  2. Har gått riktigt bra joo..:) Men sku ju int gråt över ti få börja nån timme senare å få sovmorgon..varje morgon!;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails