~~**~~V Ä L K O M M E N~~**~~



tisdag 2 augusti 2011

3 veckor kvar.. ¤¤¤ 3 weeks to go..

På lördag är det 3 veckor till bf (beräknad förlossning) och jag måste säga att 3 veckor känns för tillfället som en eeeevighet!!
Jag har sammadragningar som heter duga stup i kvarten och är trött pga för lite sömn å järnbrist (trots att jag pillar i mig järntabletter så mycket jag får),huset ser för bedrövligt ut och ja,man är allmänt trött på att vara denna orkeslösa individ..:( Sen skulle jag så gärna ge mig uppåt husväggarna och måla tillsammans med min kära sambo men jag fårnöja mig med att titta på å se hur duktig han är..:)
Sen ser jag ju oxå framemot förlossningen så därför skulle det gärna få sätta igång så småningom..:) Jo jag vet,jag är väl inte riktigt klok som väntar på att få lida men mina två tidigare förlossningar har varit nåt av det häftigaste och roligaste jag varit med om (nee,jag har inte fått solsting!) så därför,det betyder ju inte att denna förlossning kommer att vara lika skojjig men man kan ju alltid hoppas..:)
Bifogar här en bild på min bula tagen igårkväll.



On Saturday it is exactly 3 weeks until D day and I must say 3 weeks feels like forever right now!!
I am having contractions like 24-7 and I am so tired due to too little sleep and lack of iron (although I am eating iron pills like a maniac),the house are a mess and well,I am just tired of beeing so tired...:(
Then I´d be more than happy to be able to help my husband with for example painting our house (one of our projects this summer) but I just have to accept that it is not a good idea right now..

Then of course I am looking very much forward to give birth too so I wouldn´t mind if it starts a bit earlier..:) Yes I know,it sounds like I am out of my mind but my two previous deliveries have been so positive and wonderful (no,I haven´t seen too much sun today..)so that´s why,it doesn´t of course mean that this one will be as pleasant as the other ones but you can always hope..:)
Attached is a picture of my belly taken yesterday.

2 kommentarer:

  1. Förstår dig! Försök vila och låt Kim fixa allt hemma :-)
    Jag tycker oxå att förlossningar är häftiga! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vad tiden gått fort :) Jag minns tyvär nästan inget av min förlossning, tyckte det tog en kvart (var 2tim45min) o allt kändes bara kaos. Hade preklampsi med blodtryck högt i skyn.. Skulle gärna göra det en gång till för att få uppleva det "på riktigt" eller hur man ska säga.. Kändes inte riktigt som jag var närvarande och dåvarande sambon hade ingen lust alls att berätta efteråt om vad som hänt så allt jag har är journalen som jag inte direkt begriper mig på.. hehe

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails