~~**~~V Ä L K O M M E N~~**~~



onsdag 5 maj 2010

Surprise!

Äntligen blev den då av,min väns ack så länge inplanerade men aldrig-att-det-passar "möhippa".. Men skam den som ger sig och igår fick vi äntligen till det! Eftersom de redan är gifta så blev det ingen möhippa med förklädnad,skyltar och lekar av alla de slag utan mer en trevlig samvaro i goda vänners lag.. Först en liten möhippepresent att ta till för att hålla nerverna i schack på lördan = en korg med några olika ölsorter..mums!:)
Sen blev det en bit mat på stan,gotigottgott! Så passade vi på att åka och köpa lite lösgodis i väntan på att klockan skulle bli 20.10 och nästa program stod på schemat..som Jecca då bergsäkert trodde var ett biobesök,varför annars inhandla godis..? Men neenee,istället fick hon en omgång indisk huvudmassage för att varva ner och få sova gott..
Iom att vi ordnade "möhippan" på en vardag blev det ju dessvärre inget rajtan tajtan på krogen men det tar vi i efterskott..med besked!!;) 

Nu ser jag framemot lördagens bröllopsfest,få äta och dricka gott och umgås med goda vänner i LUGN OCH RO!! Dvs.ingen som sitter och kladdar med händerna i maten,ingen som slänger italiensk gryta på gardinerna,ingen som spiller ut glaset över heeela bordet och stolen och sen sätter sig i det..med flit..
Ett citat :"Middagen tar 25 minuter att laga, 6 minuter att äta, och 45 minuter att städa upp efter." *nickar instämmande*
Men åh vad barn är mysiga!:)

Sen gjorde jag nåt som jag gjort så många gånger förut igår.. Hade virkat färdigt(ÄNTLIGEN!) Makka Pakkas kropp och påbörjat huvudet när jag insåg att nee,e ju bara inte nöjd med kroppen så vad gör jag..jo,drar upp heeeela figuren ända till benen,en sisådär 50 varv och ca 3000 maskor.. Och jo,jag mår bra..:]

Så idag vet jag vad jag borde göra då,ta nya tag och virka så d ryker!

Ha d!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails